Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Izbie Administracji Skarbowej w Warszawie, określają przepisy:
    • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
    • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
    • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków 
    • zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów  z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej

    • zarządzenie nr 3 Ministra Finansów z 20 stycznia 2015 r. w sprawie prowadzenia rejestrów oraz przekazywania informacji w sprawach sądowoadministracyjnych 
    • zarządzenie nr 37 Ministra Finansów z 14 sierpnia 2012 r. w sprawie postępowania w przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego decyzji, postanowienia lub innego aktu albo czynności z zakresu administracji publicznej oraz rejestrów prowadzonych w tych sprawach, z wyłączeniem zagadnień regulowanych Zarządzeniem nr 3/2015r.;
    • Regulamin organizacyjny Izby Administracji Skarbowej w Warszawie
    Terminowość załatwiania spraw regulują przepisy ustawy Ordynacja podatkowa, a w szczególności art. 139. Zgodnie z jego brzmieniem załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyba, że przepisy powyższej ustawy stanowią inaczej. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub na podstawie faktów powszechnie znanych i dowodów znanych z urzędu organowi prowadzącemu postępowanie. Załatwienie sprawy w postępowaniu odwoławczym powinno nastąpić nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia otrzymania odwołania przez organ odwoławczy. Do powyższych terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie Dyrektor Izby Administracji Skarbowej ma obowiązek zawiadomienia strony i wskazania nowego terminu załatwienia sprawy, podając jednocześnie przyczyny niedotrzymania terminu. W postępowaniu odwoławczym - odwołanie wnosi się do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej, ale za pośrednictwem naczelnika właściwego miejscowo urzędu skarbowego.
     
    Uprawnienia do podpisywania pism określa Regulamin organizacyjny Izby Administracji Skarbowej.
    bip

    Publication information

     
    Approve date: 28.02.2017 Publish date 28.02.2017 09:37 Last modification date: 08.09.2021 13:08
    Author: Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Warszawie Publishing person: Michał Grubka Modification person: Katarzyna Woźniak-Pątkowska
    History versions