Izba Administracji Skarbowej w Warszawie
Główna siedziba Izby znajduje się przy ul. A.Felińskiego 2B w Warszawie.
Izbą zarządza Dyrektor, który podlega Ministrowi Finansów oraz Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej. W pracy pomagają mu zastępcy, główna księgowa i kierujący komórkami organizacyjnymi.
Izba jest podzielona na piony. Każdy pion odpowiada za inną dziedzinę prawa podatkowego
i celnego, sprawy wewnętrzne Izby i organizację działalności.
Izba Administracji Skarbowej jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej.
Struktura mazowieckiej KAS
Mazowiecką KAS tworzą następujące jednostki organizacyjne:
- izba administracji skarbowej
- urzędy skarbowe (51)
- urząd celno-skarbowy – w ramach którego działają delegatury (5) i oddziały celne (11).
Czym zajmuje się Izba ?
Dyrektor Izby nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.
Czym zajmuje się urząd skarbowy ?
Do zadań urzędu skarbowego należą m.in. obsługa i wsparcie podatników w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych, prowadzenie kontroli podatkowej, egzekucja zaległości podatkowych i zapewnianie wpływów do budżetu państwa. Dzięki temu możliwe jest sfinansowanie podstawowych potrzeb państwa i mieszkających w nim obywateli.
Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy ?
Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrolę celno-skarbową, ustala i określa podatki, opłaty i niepodatkowe należności budżetowe, obejmuje towary procedurami celnymi oraz prowadzi walkę z przestępczością gospodarczą.
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynków Izby znajdują się na stronie internetowej w zakładce Dostępność.
źródło Freepick
Kontakt z Izbą Administracji Skarbowej w Warszawie
źródło Pixabay
Aby załatwić sprawy w Izbie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosekna adres: Izba Administracji Skarbowej w Warszawie, ul. A. Felińskiego 2B, 01-513 Warszawa
- wysłać e-mail na adres: ias.warszawa@mf.gov.pl
- wysłać faks na numer: 22 561 80 93
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerami: 22 561 80 00, 22 561 80 02, 22 561 80 10
- skontaktować się osobiście w siedzibie Izby w godzinach pracy.
- w kontakcie z Izbą osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN. Co najmniej na 3 dni robocze przed osobistym kontaktem z urzędem, należy zgłosić taką potrzebę i wskazać wybraną metodę.
źródło Freepick
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej w zakładce: Dostępność.
Informacja o działalności izby napisana tekstem łatwym do czytania (plik pdf 196 kB)