Obsługa osób niepełnosprawnych

Obsługa osób niepełnosprawnych

Obsługa osób niepełnosprawnych

Symbol osoby z dysfunkcją słuchu - kontur ucha przekreślony białym paskiem na niebieskim tle

Obsługa osób mających trudności w komunikowaniu się

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Warszawie informuje, iż od dnia 1 kwietnia 2012 roku osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, przy załatwianiu spraw w Izbie Administracji Skarbowej w Warszawie mogą korzystać z pomocy poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się w szczególności:

  1. tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika,
  2. korzystania z poczty elektronicznej i elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP www.epuap.gov.pl,
  3. przesyłania faksów.

Osoby niesłyszące i niedosłyszące w celu uzyskania pomocy w formie pośrednictwa tłumacza powinny zgłosić taką potrzebę - co najmniej na 3 dni robocze przed przewidzianym kontaktem, w dowolnej formie (np. pisemnie, za pomocą e-maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, za pomocą faksu itp.) na adres:

Izba Administracji Skarbowej w Warszawie
ul. A. Felińskiego 2B
01-513 Warszawa

lub
e-mail: ias.warszawa@mf.gov.pl

tel. nr: 22 561 80 00, 22 561 80 02, 22 561 80 10

fax nr: 22 561 80 93

W przekazanym do Izby Administracji Skarbowej zgłoszeniu należy wskazać wybraną metodę komunikowania się.

Wymóg wcześniejszego zgłoszenia nie dotyczy sytuacji nagłych.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (jt. Dz.U. z 2017 r., poz. 1824).

Wnioski:

  1. Wniosek o usunięcie bariery dostępu do usługi (docx 293  kB)
  2. Wniosek o zapewnienie dostępu do dokumentów w formie dostępnej dla wnioskodawcy (docx 292 kB)
  3. Wniosek o usunięcie bariery dostępności (docx 293 kB)
  4. Wniosek o usunięcie bariery cyfrowej (docx 292 kB)
  5. Informacja o istnieniu bariery dostępności – formularz (docx 290 kB)
  6. Wniosek o zapewnienie komunikacji z urzędem w formie wskazanej
    we wniosku (między innym PJM) (docx 293 kB)
Rejestr zmian