Obsługa osób mających trudności w komunikowaniu się
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Warszawie informuje, iż od dnia 1 kwietnia 2012 roku osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, przy załatwianiu spraw w Izbie Administracji Skarbowej w Warszawie mogą korzystać z pomocy poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się w szczególności:
- tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika,
- korzystania z poczty elektronicznej i elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP www.epuap.gov.pl,
- przesyłania faksów.
Osoby niesłyszące i niedosłyszące w celu uzyskania pomocy w formie pośrednictwa tłumacza powinny zgłosić taką potrzebę - co najmniej na 3 dni robocze przed przewidzianym kontaktem, w dowolnej formie (np. pisemnie, za pomocą e-maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, za pomocą faksu itp.) na adres:
Izba Administracji Skarbowej w Warszawie
ul. A. Felińskiego 2B
01-513 Warszawa
lub
e-mail: ias.warszawa@mf.gov.pl
tel. nr: 22 561 80 00, 22 561 80 02, 22 561 80 10
fax nr: 22 561 80 93
W przekazanym do Izby Administracji Skarbowej zgłoszeniu należy wskazać wybraną metodę komunikowania się.
Wymóg wcześniejszego zgłoszenia nie dotyczy sytuacji nagłych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (jt. Dz.U. z 2017 r., poz. 1824).
Wnioski:
- Wniosek o usunięcie bariery dostępu do usługi (docx 293 kB)
- Wniosek o zapewnienie dostępu do dokumentów w formie dostępnej dla wnioskodawcy (docx 292 kB)
- Wniosek o usunięcie bariery dostępności (docx 293 kB)
- Wniosek o usunięcie bariery cyfrowej (docx 292 kB)
- Informacja o istnieniu bariery dostępności – formularz (docx 290 kB)
- Wniosek o zapewnienie komunikacji z urzędem w formie wskazanej
we wniosku (między innym PJM) (docx 293 kB)