Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się (osoby uprawnione - Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj. Dz.U. z 2017, poz. 1824) i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, przy załatwianiu spraw w urzędzie mogą korzystać z pomocy poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się, w szczególności:
- korzystanie z poczty elektronicznej i elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP,
- przesyłanie faksów,
- tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika.
W urzędzie zatrudnieni są pracownicy posiadający umiejętność posługiwania się w podstawowym zakresie językiem migowym.
Osoba uprawniona ma prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się, a w przypadku osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych do współdecydowania wraz z rodzicami lub opiekunami prawnymi o wybranej formie komunikowania się.
Osoby uprawnione w kontaktach z urzędem mogą korzystać również z pomocy:
- osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw,
- tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika.
Aby skorzystać z pomocy tłumacza, osoba uprawniona winna zgłosić taką potrzebę do urzędu w dowolnej formie (np. pisemnie, za pomocą maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, za pomocą faksu itp.), co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, podając sprawę lub zgłosić problem do załatwienia w urzędzie, wskazując termin wizyty i wybraną metodę komunikowania się (nie dotyczy to sytuacji nagłych).
W sytuacjach nagłych, osoba mająca trudności w komunikowaniu się może zgłosić się do pracownika na Sali Obsługi Podatników 130, który zobowiązany jest udzielić pomocy.
Chęć skorzystania z pomocy należy zgłosić:
na adres:
Pierwszy Urząd Skarbowy w Radomiu
ul. Zbrowskiego 106
26-615 Radom
lub
- e-mail: 1us.radom@mf.gov.pl,
- telefonicznie na nr: 48 36 81 403,
- faksem na nr: 48 36 81 498,
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP.