Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu informuje, iż zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz.U. z 2017r., poz. 1824) osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej przy załatwianiu spraw w urzędzie (zwane osobami uprawnionymi):
- mają prawo korzystania z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła
- 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. W przypadku skorzystania przez osoby uprawnione z wskazanego powyżej prawa organy administracji publicznej nie mogą wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) lub SKOGN (sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych) przez osoby przybrane;
- mogą korzystać z pomocy poprzez wykorzystywanie środków wspierających komunikowanie się. W chwili obecnej w Urzędzie stosuje się środki wspierające komunikowanie się:
- telefonicznie- na nr 48 362 95 03,
- korzystanie z poczty elektronicznej e-mail: 3mazowiecki.us@mf.gov.pl,
- przesyłanie faksów - nr faksu: 48 363 11 50,
- korzystanie z elektronicznej skrzynki podawczej na Platformie Usług Administracji Publicznej e-PUAP - http://epuap.gov.pl (utworzenie konta użytkownika na platformie ePUAP jest bezpłatne - uwierzytelnienia Profilu można dokonać w dowolnym urzędzie, także w urzędzie skarbowym).
- listownie na adres urzędu - 26-610 Radom, ul. Struga 26/28,
- bezpośrednio w formie papierowej złożone w Sali Obsługi Podatnika, pok. 307;
- mogą korzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika. Świadczenie to jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 511 ze zm.). Aby skorzystać z pomocy tłumacza, osoba uprawniona winna zgłosić taką potrzebę do urzędu w dowolnej formie (np. pisemnie, za pomocą e-maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, za pomocą faksu itp.) co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem podając sprawę lub zgłosić problem do załatwienia w urzędzie, wskazując termin wizyty i wybraną metodę komunikowania się (nie dotyczy to sytuacji nagłych).
Konieczność skorzystania z pomocy należy zgłosić (na druku zamieszczonymponiżej) w jednej z niżej wskazanych form:- listownie na adres: Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu ul. Struga 26/28, 26-610 Radom,
- e-mail: 3mazowiecki.us@mf.gov.pl,
- telefonicznie na nr: 48 362 95 03,
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą na Platformie Usług Administracji Publicznej e-PUAP - http://epuap.gov.pl - 4k339ngwsm
Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu nie dysponuje pracownikami przeszkolonymi w zakresie podstawowej komunikacji w języku migowym. W sytuacjach nagłych osoba mająca trudności w komunikowaniu się może zgłosić się do pracownika na Sali Obsługi Podatników 307, który zobowiązany jest udzielić jej pomocy.