Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Urząd Skarbowy w Grójcu nie dysponuje pracownikami przeszkolonymi w zakresie podstawowej komunikacji w języku migowym.
W chwili obecnej w Urzędzie Skarbowym w Grójcu stosuje się środki wspierające komunikowanie się w szczególności poprzez:
- telefon 048 665 09 00
- fax 048 665 09 03
- e-mail us.grojec@mf.gov.pl
- korzystanie z platformy e-puap http://epuap.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym)
Ponadto informujemy, iż w związku z wejściem w życie dnia 1 kwietnia 2012 roku ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2011r. Nr 209 poz. 1243 ze zm.), Naczelnik Urzędu Skarbowego w Grójcu informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się tj. osoby głuche i głuchoniewidome, w kontaktach z organami administracji publicznej mają następujące prawa:
korzystania z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę niepełnosprawną w celu ułatwienia porozumienia z osobą niepełnosprawną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. W przypadku skorzystania przez osoby uprawnione z wskazanego powyżej prawa organy administracji publicznej nie mogą wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) lub SKOGN (sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych) przez osoby przybrane.