ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE SKARBOWYM
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności poniższe przepisy:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
- ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
- ustawa z dnia z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny skarbowy
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych
- zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych
- regulamin organizacyjny urzędu skarbowego.
Sprawy w urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy poszanowaniu ogólnych zasad, tj.: praworządności, terminowości, prowadzenia postępowania w sposób budzący zaufanie do organu podatkowego, zapewnienia stronie czynnego udziału w każdym stadium postępowania oraz podjęcia niezbędnych działań w celu dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego prowadzonej sprawy.
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji oraz składanie skarg i wniosków (plik pdf 143 KB)