Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, przy załatwianiu spraw w Urzędzie mogą korzystać z pomocy poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się w szczególności:
- tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika,
- korzystania z poczty elektronicznej i elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP,
- przesyłania faksów.
Osoby niesłyszące i niedosłyszące w celu uzyskania pomocy w formie pośrednictwa tłumacza powinny zgłosić taką potrzebę - co najmniej na 3 dni robocze przed przewidzianym kontaktem, w dowolnej formie (np. pisemnie, za pomocą e-maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, za pomocą faksu itp.) na adres:
Urząd Skarbowy w Wyszkowie
ul. Generała Józefa Sowińskiego 82
07-200 Wyszków
lub
- e-mail: us.wyszkow@mf.gov.pl
- telefon: 29 743 02 41
- fax nr: 29 742 34 22
elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP – utworzenie konta użytkownika na platformie ePUAP jest bezpłatne – uwierzytelnienie Profilu można dokonać w dowolnym urzędzie, także urzędzie skarbowym.
Wymóg wcześniejszego zgłoszenia nie dotyczy sytuacji nagłych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1824).