Urząd Skarbowy Warszawa-Praga
Siedziba Urzędu znajduje się przy ul. Jagiellońskiej 15 w Warszawie.
Urzędem zarządza Naczelnik, który podlega Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Warszawie. W pracy pomagają mu zastępcy oraz kierujący komórkami organizacyjnymi.
Urząd jest podzielony na piony. Każdy pion odpowiada za inne zadania: obsługę podatnika, sprawy podatkowe, kontrolę, sprawy wierzycielskie i organizację działalności.
Urząd skarbowy jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej.
Struktura mazowieckiej KAS
Mazowiecką KAS tworzą następujące jednostki organizacyjne:
- izba administracji skarbowej
- urzędy skarbowe (51)
- urząd celno-skarbowy – w ramach którego działają delegatury (5) i oddziały celne (11).
Czym zajmuje się izba administracji skarbowej?
Dyrektor Izby nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.
Czym zajmuje się urząd skarbowy?
Do zadań urzędu skarbowego należą m.in. obsługa i wsparcie podatników w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych, prowadzenie kontroli podatkowej, egzekucja zaległości podatkowych i zapewnianie wpływów do budżetu państwa. Dzięki temu możliwe jest sfinansowanie podstawowych potrzeb państwa i mieszkających w nim obywateli.
Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy?
Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrolę celno-skarbową, ustala i określa podatki, opłaty i niepodatkowe należności budżetowe, obejmuje towary procedurami celnymi oraz prowadzi walkę z przestępczością gospodarczą.
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynków Izby znajdują się na stronie internetowej w zakładce Dostępność.
źródło Freepick
Kontakt z Urzędem Skarbowym Warszawa-Praga
źródło Pixabay
Aby załatwić sprawy w Urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Skarbowy Warszawa-Praga, ul. Jagiellońska 15, 03-719 Warszawa
- wysłać e-mail na adres: us.warszawa.praga@mf.gov.pl
- wysłać faks na numer: 22 509 19 90
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 22 509 18 00
- skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.
W kontakcie z Urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN. Co najmniej na 3 dni robocze przed osobistym kontaktem z urzędem, należy zgłosić taką potrzebę i wskazać wybraną metodę.
źródło Freepick
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej w zakładce: Dostępność.
Informacja o działalności izby napisana tekstem łatwym do czytania (plik pdf 793 kB)