W dniu 2 lipca 2015 r. w Urzędzie Skarbowym w Płocku odbyła się debata podatkowa z przedstawicielami biznesu. Współorganizatorem spotkania była Loża Płocka Business Centre Club, uczestniczyli w nim również przedstawiciele Izby Gospodarczej Regionu Płockiego. Administrację Podatkową reprezentowali: Małgorzata Kabata - Żbik Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, Leszek Stępniewski Wicedyrektor Izby Skarbowej Kierujący Biurem Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, Maciej Imielski Naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku, Renata Witkowska p.o. Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sierpcu oraz Robert Kuczyński p.o. Zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego w Płońsku.
Okazją do spotkania było podsumowanie XIII edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy" . Naczelnicy wyróżnionych w konkursie Urzędów Skarbowych w Płocku, Płońsku i Sierpcu otrzymali okolicznościowe Certyfikaty z rąk Tomasza Mazura Kanclerza Płockiej Loży BCC i Tomasza Ducha Dyrektora Płockiej Loży BCC. Dziękując za przyznane wyróżnienia Dyrektor Izby Skarbowej i Naczelnicy Urzędów podkreślali, że ocena wyrażona przez przedsiębiorców w 23 tysiącach tegorocznych ankiet konkursowych jest istotnym źródłem informacji na temat potrzeb i oczekiwań klientów Administracji Podatkowej.
Ważnym elementem spotkania była prezentacja dotycząca nowego podejścia Administracji Podatkowej do kontroli podatkowej, jej przebiegu i standardów. Omawiając te zagadnienia zwracano uwagę na zasadniczą rolę analizy ryzyka nieprawidłowości podatkowych w typowaniu podmiotów do kontroli. Efektem stosowania analizy ryzyka przez organy podatkowe jest zmniejszająca się liczba prowadzonych kontroli podatkowych przy jednoczesnym wzroście ich efektywności. Kontrole podatkowe w siedzibie przedsiębiorcy podejmowane są jako ostateczne działanie, w sytuacji gdy w wyniku przeprowadzonych analiz stwierdzono wysokie ryzyko unikania opodatkowania lub brak jest możliwości wyjaśnienia wątpliwości dotyczących prawidłowości rozliczeń podatkowych w inny sposób.
Przedsiębiorcom zaprezentowano również główne elementy Systemu Wsparcia i Obsługi Podatnika - Centrum Obsługi oraz asystenta podatnika. W grupie urzędów skarbowych, które jako pierwsze w kraju będą wdrażać te nowe usługi Administracji Podatkowej znalazły się US Płock i US Sierpc. Uczestników spotkania zapoznano z ułatwieniami jakie zostaną zaoferowane klientom Centrum Obsługi. Będą mieć oni możliwość załatwiania różnych spraw, w tym z zakresu właściwości ZUS i Służby Celnej, niezależnie od miejsca swojego zamieszkania. Omówiono też stanowiska asystentów podatnika, którzy będą towarzyszyć mikroprzedsiębiorcom przez pierwszych 18 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej.
Ostatnia prezentacja dotyczyła usług Krajowej Informacji Podatkowej i zmian w zakresie wydawania interpretacji indywidualnych. Przedsiębiorcom przekazano również informację o nowo uruchomionej usłudze umożliwiającej sprawdzenie online czy kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT.
Odrębną częścią debaty były pytania przedsiębiorców zadawane przedstawicielom Administracji Podatkowej. Dotyczyły one m.in. zasad prowadzenia kontroli podatkowej a także roli i uprawnień asystenta podatnika. Uczestnicy debaty pozytywnie ocenili jej przebieg wskazując, że taka forma wymiany informacji i doświadczeń jest korzystana dla obu stron i sprzyja budowie partnerskich relacji.