Kierownictwo Urzędu Skarbowego w Pruszkowie

    Kierownictwo Urzędu Skarbowego w Pruszkowie

    Kierownictwo Urzędu Skarbowego w Pruszkowie

    1. Naczelnik - Sebastian Osiecki (nadzorujący bezpośrednio pion wsparcia)
    2. Pierwszy Zastępca Naczelnika - Marek Szymaniak (nadzorujący pion poboru i egzekucji, obsługi podatnika oraz orzecznictwa)
    3. Drugi Zastępca Naczelnika - Przemysław Flisiuk

    Naczelnik sprawuje ogólny nadzór nad prawidłowością funkcjonowania Urzędu i realizacji jego zadań, w tym w szczególności:

    1. podejmuje rozstrzygnięcia w sprawach należności podatkowych i niepodatkowych;
    2. podejmuje rozstrzygnięcia w sprawach umarzania zaległości, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności zobowiązań;
    3. wprowadza wewnętrzne procedury postępowania i inne dokumenty;
    4. udziela pracownikom upoważnień;
    5. zatwierdza plany kontroli podatkowej;
    6. podpisuje pisma przekazujące informacje, komunikaty, polecenia i ustalenia organizacyjne pracownikom;
    7. sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
      1. Zastępców Naczelnika,
      2. Działu Wsparcia.

    W zakresie obsługi kadrowej Naczelnik upoważniony jest do:

    1. zatwierdzania planów urlopowych, urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych z wyłączeniem urlopów bezpłatnych, macierzyńskich, rodzicielskich i wychowawczych;
    2. udzielania urlopów wypoczynkowych, przesunięcia terminów urlopów wypoczynkowych w danym roku oraz za dany rok na następny, a także odwołania pracownika z urlopu i zwolnienia od pracy wychowującego dziecko do lat 14;
    3. wstępnej weryfikacji oraz przekazywania do Izby oświadczeń do celów wypłaty zasiłku opiekuńczego w przypadku sprawowania przez pracownika opieki na dzieckiem lub innym chorym członkiem rodziny;
    4. wyrażania zgody na indywidualny rozkład czasu pracy w wyjątkowych sytuacjach, na uzasadniony wniosek pracownika;
    5. zlecania pracy w godzinach nadliczbowych;
    6. podpisywania poleceń wyjazdów służbowych, w tym wyrażania zgody na odbycie podróży samochodem prywatnym oraz wyrażania zgody na rozpoczęcie/zakończenie podróży w miejscowości zamieszkania pracownika;
    7. podpisywania skierowań na badania wstępne, kontrolne i okresowe;
    8. zatwierdzania opisów stanowisk pracy;
    9. podpisywania zakresów czynności wszystkich pracowników;
    10. zatwierdzania Indywidualnych Programów Rozwoju Zawodowego;
    11. podpisywania zaświadczeń o zatrudnieniu;
    12. zawierania umów z Powiatowym Urzędem Pracy oraz z innymi organizacjami/instytucjami w sprawie staży z zastrzeżeniem, że staże odbywają się bezkosztowo i nie wywołują dodatkowych zobowiązań w stosunku do w/w organizacji, osób z którymi zawierane są umowy o odbywanie stażu; w przypadku, gdy umowy w sprawie staży skutkują zaciągnięciem zobowiązania niezbędne jest uzyskanie zgody Dyrektora;
    13. zawierania umów w sprawie odbywania nieodpłatnych praktyk uczniowskich i studenckich z wyłączeniem praktyk studenckich w ramach Rządowego Programu Praktyk Studenckich w Administracji;
    14. zawierania umów w sprawie odbywania płatnych praktyk studenckich/absolwenckich (zgodnie z określonym przez Dyrektora limitem liczby praktykantów) z wyłączeniem praktyk studenckich w ramach rządowego Programu Praktyk Studenckich w Administracji;
    15. podpisywania opinii po odbytych stażach, praktykach;
    16. podpisywanie powierzenia pracownikom w trybie art. 42§ 4 Kodeksu pracy wykonywania innej pracy w innej komórce organizacyjnej w ramach nadzorowanego Urzędu, z wyłączeniem komórek kontroli podatkowych i egzekucji administracyjnej;
    17. zawierania w imieniu Dyrektora porozumień z pracownikami w zakresie zmiany warunków pracy polegającej na przeniesieniu do wykonywania innych zadań w innej komórce organizacyjnej, bez zmiany wynagrodzenia oraz stanowiska, z wyłączeniem komórek kontroli podatkowej i egzekucji administracyjnej

    Do zakresu nadzoru zastępców Naczelnika należy w szczególności:

    1. prawidłowość i terminowość wykonywania zadań przez podległe komórki organizacyjne, w tym przestrzeganie przepisów prawa i wytycznych oraz ustalonych kierunków, form i metod pracy tych komórek;  
    2. efektywność działań mających na celu pełną realizację dochodów budżetowych na rzecz budżetu państwa i budżetów samorządów terytorialnych;
    3. prawidłowość projektów rozstrzygnięć i pism zastrzeżonych do właściwości Naczelnika.

    Pierwszy Zastępca Naczelnika sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:

    1. Działu Obsługi Bezpośredniej;
    2. Referatu Obsługi Bezpośredniej;
    3. Referatu Podatków Majątkowych i Sektorowych;
    4. Referatu Spraw Wierzycielskich;
    5. Działu Spraw Wierzycielskich;
    6. Referatu Egzekucji Administracyjnej;
    7. Działu Egzekucji Administracyjnej;
    8. Działu Rachunkowości, w skład którego wchodzi Referat Rachunkowości.

    Drugi Zastępca Naczelnika sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:

    1. Referatu Podatków Dochodowych i Podatku od Towarów i Usług;
    2. Działu Podatku Akcyzowego i Podatku od Gier;
    3. Pierwszego Działu Czynności Analitycznych i Sprawdzających;
    4. Drugiego Działu Czynności Analitycznych i Sprawdzających;
    5. Trzeciego Działu Czynności Analitycznych i Sprawdzających;
    6. Pierwszego Referatu Czynności Analitycznych i Sprawdzających;
    7. Drugiego Referatu Czynności Analitycznych i Sprawdzających;
    8. Referatu Kontroli Podatkowej;
    9. Referatu Identyfikacji i Rejestracji Podatkowej.

    Pierwszy Zastępca Naczelnika akceptuje i podpisuje:

    1. decyzje i postanowienia;
    2. informacje zawierające dane objęte tajemnicą skarbową udzielane uprawnionym organom;
    3. korespondencję z Policją, Prokuraturą, Sądami, Izbą;
    4. pisma dotyczące sprawozdawczości;
    5. nadpłaty;
    6. inne pisma nieposiadające charakteru rozstrzygnięcia oraz niezawierające stanowiska Naczelnika w określonych sprawach.

    Drugi Zastępca Naczelnika akceptuje i podpisuje:

    1. decyzje i postanowienia;
    2. informacje zawierające dane objęte tajemnicą skarbową udzielane uprawnionym organom;
    3. korespondencję z Policją, Prokuraturą, Sądami, Izbą;
    4. pisma dotyczące sprawozdawczości;
    5. raporty z nabyć sprawdzających i informacje o kwotach wydatków ze środków funduszu;
    6. zwroty i nadpłaty podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku dochodowego od osób prawnych do kwoty 1.000.000 zł (słownie: jeden milion złotych);
    7. nadpłaty i zwroty kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na rachunek bankowy podatnika wynikające z deklaracji podatkowych właściwych dla podatku od towarów i usług do kwoty 1.000.000 zł (słownie: jeden milion złotych);
    8. protokoły z czynności kontrolnych sporządzane przez Kierownika Działu Kontroli Podatkowej;
    9. inne pisma nieposiadające charakteru rozstrzygnięcia oraz niezawierające stanowiska Naczelnika w określonych sprawach.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 01.04.2015 Data publikacji: 07.05.2015 13:01 Data ostatniej modyfikacji: 06.08.2024 11:17
    Autor: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Pruszkowie Osoba publikująca: Katarzyna Lewandowska Osoba modyfikująca: Bożena Wyszomirska