Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Osoby uprawnione, tj. osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, mogą korzystać z pomocy przy załatwianiu spraw w Urzędzie Skarbowym w Pułtusku poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się, w szczególności:
- tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika,
- korzystania z poczty elektronicznej,
- przesyłania faksów.
W celu uzyskania w/w pomocy osoba uprawniona winna zgłosić taką potrzebę w dowolnej formie (np. pisemnie, za pomocą e-maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, za pomocą faksu itp.) co najmniej na 3 dni robocze przed przewidzianym kontaktem i jednocześnie wskazać wybraną metodę komunikowania:
- przesyłając korespondencję na adres: Urząd Skarbowy w Pułtusku, ul. Żwirki i Wigury 7, 06-100 Pułtusk,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: na adres e-mail us.pultusk@mf.gov.pl
- telefonicznie na nr 23 692 01 12 wew. 103,
- korzystając z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie).
Wymóg wcześniejszego zgłoszenia nie dotyczy sytuacji nagłych.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824).