- Naczelnik Urzędu Skarbowego - Sebastian Łabędź
- Pierwszy Zastępca Naczelnika - Anna Manulik
- Drugi Zastępca Naczelnika - Katarzyna Boberek
- Trzeci Zastępca Naczelnika - Monika Sokołowska-Kryczka
Naczelnik sprawuje ogólny nadzór nad prawidłowością funkcjonowania Urzędu i realizacji jego zadań, w tym w szczególności:
- podejmuje rozstrzygnięcia w sprawach należności podatkowych i niepodatkowych;
- podejmuje rozstrzygnięcia w sprawach umarzania zaległości, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności zobowiązań;
- wprowadza wewnętrzne procedury postępowania i inne dokumenty;
- udziela pracownikom upoważnień;
- zatwierdza plany kontroli podatkowej;
- podpisuje pisma przekazujące informacje, komunikaty, polecenia i ustalenia organizacyjne pracownikom;
- sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
- zastępców Naczelnika,
- Działu Wsparcia.
Naczelnik Urzędu podpisuje pisma związane z realizacją wymienionych obowiązków i kompetencji oraz wszystkie decyzje i pisma nieprzekazane do kompetencji Zastępców lub kierowników komórek organizacyjnych Urzędu.
Pierwszy Zastępca Naczelnika nadzoruje funkcjonowanie następujących komórek organizacyjnych w pionie kontroli i obsługi podatnika (SZNK):
- Drugi Dział Czynności Analitycznych i Sprawdzających (SKA-2),
- Trzeci Dział Czynności Analitycznych i Sprawdzających (SKA-3),
- Czwarty Dział Czynności Analitycznych i Sprawdzających (SKA-4),
- Piąty Dział Czynności Analitycznych i Sprawdzających (SKA-5),
- Pierwszy Referat Czynności Analitycznych i Sprawdzających (SKA-6),
- Drugi Referat Czynności Analitycznych i Sprawdzających (SKA-7),
- Pierwszy Dział Obsługi Bezpośredniej (SOB-1),
- Drugi Dział Obsługi Bezpośredniej (SOB-2),
Uprawnienia Pierwszego Zastępcy Naczelnika w zakresie sprawowanego nadzoru obejmują:
akceptuje i podpisuje:
- decyzje umarzające postępowanie;
- postanowienia wydawane w toku wykonywanych czynności, z wyłączeniem postanowień i wezwań kierowanych do banków z żądaniem przekazania informacji o rachunkach bankowych i postanowień o niezałatwieniu sprawy, gdy termin zakończenia postępowania przekracza 12 miesięcy;
- postanowienia o przedłużeniu terminu zwrotu podatku od towarów i usług do kwoty 200 tys. zł;
- protokoły uzgodnień w trybie art. 90 ust. 8 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług;
- pisma kierowane do Dyrektora w zakresie wniosków o wymianę informacji międzynarodowej;
- pisma dotyczące sprawozdawczości, niezastrzeżone do właściwości Naczelnika;
- zwroty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym wynikające z deklaracji VAT i ich korekt do kwoty zwrotu w wysokości 200 tys. zł włącznie;
- nadpłaty wynikające z deklaracji i ich korekt do kwoty nadpłaty w wysokości 200 tys. zł włącznie;
- decyzje o odmowie przywrócenia zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT czynnego;
- inne pisma nieposiadające charakteru rozstrzygnięcia i niezawierające stanowiska Naczelnika w określonych sprawach.
Drugi Zastępca Naczelnika nadzoruje funkcjonowanie następujących komórek organizacyjnych w pionie poboru i egzekucji (SZNE):
- Dział Spraw Wierzycielskich (SEW-1),
- Dział Spraw Wierzycielskich (SEW-2),
- Pierwszy Dział Egzekucji Administracyjnej (SEE-1),
- Drugi Dział Egzekucji Administracyjnej (SEE-2),
- Pierwszy Dział Rachunkowości (SER-1),
- Drugi Dział Rachunkowości (SER-2);
Uprawnienia Drugiego Zastępcy Naczelnika w zakresie sprawowanego nadzoru obejmują:
akceptuje i podpisuje:
- decyzje w sprawie zwolnienia płatnika z obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy;
- decyzje w sprawach ograniczenia poboru zaliczek na podatek na podatek dochodowy bez ograniczenia kwoty;
- decyzje o zabezpieczeniu zobowiązania podatkowego na majątku podatnika przed terminem płatności do kwoty 2 mln. zł włącznie (należność główna i odsetki);
- decyzje o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich, wspólników, płatników, podatników i inkasentów do kwoty 2 mln. zł włącznie (należność główna i odsetki);
- decyzje o umorzeniu postępowania;
- decyzje dotyczące niepodatkowych należności budżetowych bez ograniczenia kwoty;
- decyzje o wykreśleniu z rejestru zastawów skarbowych;
- decyzje o odroczeniu, rozłożeniu na raty i umorzeniu zobowiązań stanowiących dochody budżetu państwa:
- odraczające termin płatności do 24 miesięcy bez ograniczenia kwoty,
- rozkładające na raty zaległości lub podatek w ilości do 24 rat bez ograniczenia kwoty,
- umarzające zaległości podatkowe do kwoty 50 tys. zł (wraz z odsetkami za zwłokę);
- decyzje o odmowie udzielenia ulg w spłacie zobowiązań stanowiących dochody budżetu państwa;
- postanowienia w sprawie umorzeniu do kwoty 50 tys. zł włącznie i rozłożenia na raty kosztów egzekucyjnych;
- postanowienia wydawane w toku wykonywanych czynności, z wyłączeniem postanowień i wezwań kierowanych do banków z żądaniem przekazania informacji o rachunkach bankowych i postanowień o niezałatwieniu sprawy, gdy termin zakończenia postępowania przekracza 12 miesięcy;
- zarządzenia zabezpieczenia do kwoty 2 mln. zł włącznie;
- pisma dotyczące sprawozdawczości, niezastrzeżone do właściwości Naczelnika;
- zwroty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym wynikające z deklaracji VAT i ich korekt do kwoty zwrotu w wysokości 200 tys. zł włącznie;
- nadpłaty w podatkach i opłatach do wysokości 200 tys. zł włącznie;
- nadpłaty wynikające z deklaracji i ich korekt do kwoty nadpłaty w wysokości 200 tys. zł włącznie;
- zwroty nienależnie pobranych kwot w toku egzekucji administracyjnej do kwoty 50 tys. zł włącznie;
- inne pisma nieposiadające charakteru rozstrzygnięcia oraz niezawierające stanowiska Naczelnika w określonych sprawach.
Trzeci Zastępca Naczelnika nadzoruje funkcjonowanie następujących komórek organizacyjnych w pionie orzecznictwa i kontroli (SZNP):
- Pierwszy Dział Czynności Analitycznych i Sprawdzających (SKA-1),
- Dział Kontroli Podatkowej (SKP),
- Dział Podatków Dochodowych i Podatku od Towarów i Usług (SPV-1),
- Referat Podatków Dochodowych i Podatku od Towarów i Usług (SPV-2),
- Referat Podatków Majątkowych i Sektorowych (SPM),
- Dział Identyfikacji i Rejestracji Podatkowej (SKI).
Uprawnienia Trzeciego Zastępcy Naczelnika w zakresie sprawowanego nadzoru obejmują:
akceptuje i podpisuje:
- postanowienia wydawane w toku wykonywanych czynności, z wyłączeniem postanowień i wezwań kierowanych do banków z żądaniem przekazania informacji o rachunkach bankowych i postanowień o niezałatwieniu sprawy, gdy termin zakończenia postępowania przekracza 12 miesięcy;
- postanowienia o przedłużeniu terminu zwrotu podatku od towarów i usług do kwoty 200 tys. zł;
- decyzje określające kwotę do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy, jeżeli kwota do przeniesienia nie przekracza 1 mln. zł włącznie;
- decyzje ustalające i określające zobowiązania podatkowe, jeżeli kwota zobowiązania nie przekracza 1 mln. zł włącznie;
- decyzje o zakresie odpowiedzialności lub uprawnień spadkobierców do kwoty 1 mln. zł włącznie;
- decyzje określające odsetki w trybie art. 53a ustawy Ordynacja podatkowa – bez ograniczenia kwoty;
- decyzje o zakresie odpowiedzialności płatnika do kwoty 1 mln. zł włącznie;
- decyzje stwierdzające zwrot nadpłaty lub zwrot podatku i określające wysokość nadpłaty lub wysokość zwrotu podatku, jeżeli kwota nadpłaty lub zwrotu nie przekracza 200 tys. zł włącznie;
- decyzje odmawiające stwierdzenia nadpłaty do kwoty 1 mln. zł;
- decyzje określające wysokość straty poniesionej przez podatnika do kwoty 1 mln. zł;
- decyzje o umorzeniu postępowania, z wyjątkiem decyzji dotyczących postępowań prowadzonych na podstawie Rozdziału 5a. Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych;
- decyzje odmawiające wydania zgody na przekazanie środków zgromadzonych na rachunku VAT;
- pisma dotyczące sprawozdawczości, niezastrzeżone do właściwości Naczelnika;
- nadpłaty wynikające z korekt deklaracji w podatku od czynności cywilnoprawnych i opłat, o których mowa w przepisach odrębnych do kwoty 200 tys. zł;
- nadpłaty wynikające z korekt zeznań dotyczących sprzedaży nieruchomości do kwoty 200 tys. zł;
- wyniki rozpracowania informacji w zakresie opodatkowania dochodów pochodzących z nieujawnionych źródeł bądź nie mających pokrycia w ujawnionych źródłach dochodu;
- wyniki analizy ryzyka podmiotów oraz wyniki analizy informacji sygnalnej;
- protokoły kontroli podatkowej przeprowadzone przez kierownika Działu Kontroli Podatkowej;
- inne pisma nieposiadające charakteru rozstrzygnięcia oraz niezawierające stanowiska Naczelnika w określonych sprawach