1. Skargi i wnioski
Skargi, wnioski i petycje są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 23 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Organy państwowe obowiązane są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach.
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków w Izbie Celnej w Warszawie i podległych urzędach celnych:
Izba Celna w Warszawie
ul. Erazma Ciołka 14A, 01-443 Warszawa
tel.: 22 510-47-03
(dni i godziny):
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godzinach 7.30 – 15.30, środa w godzinach 9.00 – 17.00.
Dyrektor Izby Celnej lub wyznaczony przez nego zastępca przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków po uprzednim ustaleniu terminu spotania.
Urząd Celny I w Warszawie
ul. Cybernetyki 19B, 02-667 Warszawa
tel.: 544 74 02, 22 544 74 44
(dni i godziny):
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godzinach 7.30 – 15.30, środa w godzinach 9.00 – 17.00.
Naczelnik Urzędów Celnych lub wyznaczeni przez niego Zastępca przyjmuje interesantów po uprzednim ustaleniu terminu spotkania.
Urząd Celny II w Warszawie
ul. Utrata 4, 03-877 Warszawa
tel.: 22 510-44-05
(dni i godziny):
poniedziałek, wtorek, środa, piątek w godzinach 7.30 – 15.30, czwartek w godzinach 9.00 – 17.00.
Naczelnik Urzędów Celnych lub wyznaczeni przez niego Zastępca przyjmuje interesantów po uprzednim ustaleniu terminu spotkania.
Urząd Celny III „Port Lotniczy" w Warszawie
ul. Żwirki i Wigury 1, 00-906 Warszawa
tel.: 22 650-34-30
(dni i godziny):
wtorek, środa, czwartek, piątek w godzinach 7.30 – 15.30, poniedziałek w godzinach 9.00 – 17.00.
Naczelnik Urzędów Celnych lub wyznaczeni przez niego Zastępca przyjmuje interesantów po uprzednim ustaleniu terminu spotkania.
Urząd Celny w Radomiu
ul. Struga 60, 26-600 Radom
tel.: 48 334 31 01
(dni i godziny):
wtorek, środa, czwartek, piątek w godzinach 7.30 – 15.30, poniedziałek w godzinach 9.00 – 17.00.
Naczelnik Urzędów Celnych lub wyznaczeni przez niego Zastępca przyjmuje interesantów po uprzednim ustaleniu terminu spotkania.
Urząd Celny w Pruszkowie
ul. Przejazdowa 25, 05-800 Pruszków
tel.: 22 738-52-05
(dni i godziny):
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godzinach 7.30 – 15.30, środa w godzinach 9.00 – 17.00.
Naczelnik Urzędów Celnych lub wyznaczeni przez niego Zastępca przyjmuje interesantów po uprzednim ustaleniu terminu spotkania.
Urząd Celny w Siedlcach
ul. Brzeska 102, 08-102 Siedlce
tel.: 25 633-97-55
(dni i godziny):
poniedziałek, środa, czwartek, piątek w godzinach 7.30 – 15.30, wtorek w godzinach 9.00 – 17.00.
Naczelnik Urzędów Celnych lub wyznaczeni przez niego Zastępca przyjmuje interesantów po uprzednim ustaleniu terminu spotkania.
Urząd Celny w Ciechanowie
ul. Gostkowska 39a, 06-400 Ciechanów
tel.: 23 662-60-89
(dni i godziny):
wtorek, środa, czwartek, piątek w godzinach 7.30 – 15.30, poniedziałek w godzinach 9.00 – 17.00.
Naczelnik Urzędów Celnych lub wyznaczeni przez niego Zastępca przyjmuje interesantów po uprzednim ustaleniu terminu spotkania.
W sprawach organizacyjnych związanych z przyjęciami w ramach skarg i wniosków można się kontaktować pod wskazanymi numerami telefonów.
Skargi i wnioski wnoszone na piśmie należy kierować na adres:
Izba Celna w Warszawie
ul. Erazma Ciołka 14A, 01-443 Warszawa
fax: 22 877-20-97
e-mail: ic.warszawa@war.mofnet.gov.pl
Skargi i wnioski można też składać w każdej jednostce organizacyjnej Służby Celnej w godzinach urzędowania.
Uwaga! Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wnosków w Ministerstwie Finansów
2. Petycje
Zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r. po.1195) oraz ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.) w zakresie nieuregulowanym ustawą o petycjach.
Petycja może być złożona w interesie publicznym, w interesie podmiotu wnoszącego petycję, w interesie podmiotu trzeciego, za jego zgodą.
Petycję można:
- przesłać listownie na adres: Izba Celna w Warszawie ul. Erazma Ciołka 14A, 01-443 Warszawa lub adres właściwego urzędu celnego
- przesłać faxem na numer: 22 877-20-97
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: ic.warszawa@war.mofnet.gov.pl lub adres poczty elektronicznej właściwego urzędu celnego
- przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: http://epuap.gov.pl
- doręczyć osobiście codziennie w godzinach od 7.30 do 15.00 w Biurze Obsługi Klienta w siedzibie Izby Celnej w Warszawie lub siedzibie właściwego urzędu celnego
Ważne!
- Petycji nie można złożyć telefonicznie
- Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego/cych pozostawia się bez rozpoznania
- Petycja musi być podpisana
Informacja o petycjach w 2015 r.
Na podstawie art. 14 ustawy o petycjach, Izba Celna w Warszawie informuje, że w roku 2015 w okresie obowiązywania ustawy tj. od dnia 6 września 2015 r. do dnia 31 grudnia 2015 r. nie wpłynęły petycje do rozpatrzenia przez Dyrektora Izby Celnej w Warszawie.
Informacja o petycjach w 2016 r.
Na podstawie art. 14 ustawy o petycjach, Izba Celna w Warszawie informuje, że od dnia 1 stycznia 2016 r. do dnia 22 sierpnia 2016 r. nie wpłynęły petycje do rozpatrzenia przez Dyrektora Izby Celnej w Warszawie.